V úvodu projektu jsme se seznámili s prací spisovatele a zkusili si na něj také zahrát. Cílem bylo vytvořit knihu dobrodružných textů, která bude k dispozici každému žáku k přečtení a zároveň ji půjčíme i ostatním třídám. Pak jsme si vysvětlili, co to dobrodružný text vůbec je. Navazující činností bylo stanovit prostředí, ve kterém se bude dobrodružný příběh odehrávat. Na tabuli tak vznikla myšlenková mapa všech možných míst, kde se mohou hlavní hrdinové našich příběhů ocitnout.
černá díra les hrad důl
diamantová hora ztracený ostrov vesmír
PROSTŘEDÍ
džungle jeskyně podzemní jezero
strašidelný dům pyramidy Mordor
Oříškem pro nás bylo domluvit se na hlavních postavách. Dalo to fušku, ale nakonec se povedlo sestavit profil jednotlivých hrdinů, kteří se vydávají na výlety v naší fantazii.
Jméno Věk Vzhled Vlastnosti Vyznačuje se
Tom 11 hnědé vlasy, štíhlý machr, vede skupinu silný, nosí bejsku
Jack 10 černé vlasy, tlustý líný, chytrý, přemýšlí hraje Minecraft
Sofie 5 blond, štíhlá nafoukaná, rozkazuje vybíravá, vydírá, dolejzá
Lia 10 černé vlasy, štíhlá miluje tajně Toma, mrštná vyzná se v rostlinách
Pak už jsme si jen ve stručnosti řekli, jaký má být rozsah textu, pro koho je určen a jaké má mít hlavní členění. Následně jsme napsali hrubé verze, přečetli si je“ do zdi“ /pomáhá utřídit myšlenku a vyvarovat se opakování stále stejných slov/ a po konzultaci s paní učitelkou je začali přepisovat na počítačích. Práce nás bavila, ale byla velmi náročná. Musíme se pochválit, že jsme se dokázali takto dlouho koncetrovat. O úspěšnosti dnešního projektu svědčí i smajlíci usměváčci na listu hodnocení.
Nejzdařilejší práce si můžete přečíst níže.
R.Jurenková a žáci 4.A
Ztroskotaná loď – Marina Josefi
Cesta na ostrov – Ema Charvátová
Napsat komentář