Základní škola Na Habru, Hořice, Jablonského 865, okres Jičín

I cesta je cíl

ikonadopis2

+420 493 624 462

nahabru@seznam.cz

493 624 462

nahabru@seznam.cz

Goldsmith Hall

New York, NY 90210

škola otevírá v 7:30

Od pondělí do pátku

Projektový den – dílna psaní dobrodružných textů

V úvodu projektu jsme se seznámili s prací spisovatele a zkusili si na něj také zahrát. Cílem bylo vytvořit knihu dobrodružných textů, která bude k dispozici každému žáku k přečtení a zároveň ji půjčíme i ostatním třídám. Pak jsme si vysvětlili, co to dobrodružný text vůbec je. Navazující činností bylo stanovit prostředí, ve kterém se bude dobrodružný příběh odehrávat. Na tabuli tak vznikla myšlenková mapa všech možných míst, kde se mohou hlavní hrdinové našich příběhů ocitnout.

černá díra                     les                          hrad                                 důl

diamantová hora              ztracený ostrov                 vesmír

PROSTŘEDÍ

džungle                jeskyně               podzemní jezero          

strašidelný dům              pyramidy                           Mordor

Oříškem pro nás bylo domluvit se na hlavních postavách. Dalo to fušku, ale nakonec se povedlo sestavit profil jednotlivých hrdinů, kteří se vydávají na výlety v naší fantazii.

Jméno    Věk   Vzhled                           Vlastnosti                                 Vyznačuje se

Tom          11  hnědé vlasy, štíhlý          machr, vede skupinu silný,         nosí bejsku

Jack         10  černé vlasy, tlustý           líný, chytrý, přemýšlí                hraje Minecraft

Sofie         5   blond, štíhlá                   nafoukaná, rozkazuje                vybíravá, vydírá, dolejzá

Lia           10   černé vlasy, štíhlá           miluje tajně Toma, mrštná         vyzná se v rostlinách

Pak už jsme si jen ve stručnosti řekli, jaký má být rozsah textu, pro koho je určen a jaké má mít hlavní členění. Následně jsme napsali hrubé verze, přečetli si je“ do zdi“ /pomáhá utřídit myšlenku a vyvarovat se opakování stále stejných slov/ a po konzultaci s paní učitelkou je začali přepisovat na počítačích. Práce nás bavila, ale byla velmi náročná. Musíme se pochválit, že jsme se dokázali takto dlouho koncetrovat. O úspěšnosti dnešního projektu svědčí i smajlíci usměváčci na listu hodnocení.

Nejzdařilejší práce si můžete přečíst níže.

R.Jurenková a žáci 4.A

Ztroskotaná loď – Marina Josefi

Cesta na ostrov – Ema Charvátová

Pejsek Rex – Jan Pospíšil

Cesta do minulosti – Šimon Valko

Cesta do fantasie – Erik Karel

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Z archivu