Základní škola Na Habru, Hořice, Jablonského 865, okres Jičín

I cesta je cíl

ikonadopis2

+420 493 624 462

nahabru@seznam.cz

493 624 462

nahabru@seznam.cz

Goldsmith Hall

New York, NY 90210

škola otevírá v 7:30

Od pondělí do pátku

Jarní projektový den

V týdnu po jarních prázdninách se konal tradiční Jarní projektový den pro žáky druhého stupně. Každá třída zpracovávala pod vedením vyučujících dané téma, které mělo nejen rozšířit vědomosti žáků, ale především je obohatit o nové dovednosti. V následujícím článku uvádíme krátké zhodnocení projektů dle jednotlivých ročníků.

Hudební divadlo Vodník – 6. třída

Žáci 6. tř. divadelně ztvárnili baladu Vodník K. J. Erbena na hudbu Ant. Dvořáka. Předem měli rozděleny role: hlavní role – Vodník, dívka, matka; vedlejší role – vodní hladina, ryby v jezeře, vypravěči, fotograf, malba scén suchým pastelem. Ačkoliv byl nácvik hlavních rolí docela náročný, jelikož žáci museli hrát pantomimu, podle toho, jak četli vypravěči – ti zase museli číst správně podle toku romantické hudby, divadlo se nakonec velmi povedlo. Žáci 6. tř. ho odprezentovali žákům z 1. stupně.

M. Růžičková


Projekt Karel IV. – 7. třída

Ve středu 9. března 2011 se v sedmé třídě konal projektový den věnovaný slavnému českému králi Karlu IV. 
Během celého projektového dne žáci pracovali ve dvojicích, jejich práce byla bodována a na konci dne žáci dostali podle počtu bodů známku. V první a druhé vyučovací hodině byli žáci rozděleni na polovinu. Jedna polovina třídy doplňovala za pomoci internetu chybějící pojmy do životopisu Karla IV. Druhá polovina třídy sledovala videokazetu Památná místa českých dějin – Dílo Karla IV., na jejímž základě pak žáci zodpověděli patnáct otázek. Pak se skupiny vyměnily.  Třetí vyučovací hodinu žáci vyplňovali pracovní list České země za vlády Lucemburků. Čtvrtou vyučovací hodinu si žáci vybrali jeden z textů – Pověst o stavbě Karlova mostu, Počátky husitství, Jan Žižka – a zpracovali ho do formy komiksu. Pátou a část šesté vyučovací hodiny žáci vyráběli svatováclavskou korunu. Během šesté hodiny následovalo celkové vyhodnocení projektového dne. Nejvyšší počet bodů během celého dne nasbírala dvojice Vašek Černý a Vilém Vaňura (108,5 bodů ze 118 možných). Těsně za nimi se umístila Káťa Karešová a Johanka Plochá, dívky získaly 108 bodů. A třetí nejúspěšnější dvojicí byla Klára Zapadlová s Dájou Oláhovou (106,5 bodů). Ostatní žáci se také zapojili do plnění úkolů aktivně, vznikly zajímavé komiksy i velmi hezké královské koruny.

H. Zběhlíková

 


 

Projekt Elektrárny – 8.A a 8.B

Žáci se rozdělili do pěti skupin a měli dva týdny na přípravu materiálů. Každá skupina zpracovávala téma jednoho typu elektrárny – vodní, uhelné, jaderné, větrné a sluneční (princip, výkon, umístění, ekologické hledisko atd.). Součástí úkolu bylo vytvořit mapu a vysvětlit lokalizace elektráren a jejich vztah k životnímu prostředí.
Všechny skupiny byly materiálně vybaveny, žáci čtyři hodiny společně zpracovávali své téma a poslední dvě hodiny probíhaly prezentace prací. Žáci splnili zadané úkoly jak obsahově, tak po stránce estetické, dále byli hodnoceni podle úrovně prezentace a také dle míry účasti každého jednotlivého člena skupiny. Na hodnocení se podíleli ostatní žáci.
Na teoretickou práci bude navazovat exkurze do Informačního centra Obnovitelné zdroje a malé vodní elektrárny Hučák v Hradci Králové v úterý 19. 4.

Alena Vacková


Projekt 2. světová válka – 9. třída

V rámci jarního projektového dne čekalo jako každý rok „deváťáky“ téma 2. světové války. Toto téma společně probíráme už delší dobu. Projekt nám měl sloužit k zopakování základních faktů a souvislostí, k zjištění podrobností o rozhodujících momentech války, ale i ukázat strasti války zobrazené ve filmu či literatuře.
Celý den byl rozdělen na 3 části. V prvních dvou částech pracovali žáci v předem stanovených dvojicích, ve kterých doplňovali obsáhlé pracovní listy zaměřené nejen na válku, ale i na život v Protektorátě. Následovalo zpracovávání výukového plakátu na téma vybraných bitev 2. světové války. Podle předem zadaných kritérií proběhla i stručná prezentace dvojic. Povedené plakáty jsme nakonec vyvěsili na nástěnku ve třídě a budou nám k dispozici dále při výuce.
Poslední hodinu jsme věnovali filmové ukázce zobrazující těžký život Židů žijících v ghettech a později ve vyhlazovacích táborech. Celý projektový den byl ukončen rozborem filmu a hodnocením naší práce. Většina žáků odcházela spokojena se svou prací i jejím výsledkem, ale hlavně obohacena o nové znalosti a postřehy z této těžké doby.

P. Kubíček

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Z archivu