V týdnu po jarních prázdninách se konal tradiční Jarní projektový den pro žáky druhého stupně. Každá třída zpracovávala pod vedením vyučujících dané téma, které mělo nejen rozšířit vědomosti žáků, ale především je obohatit o nové dovednosti. V následujícím článku uvádíme krátké zhodnocení projektů dle jednotlivých ročníků.
Hudební divadlo Vodník – 6. třída
Žáci 6. tř. divadelně ztvárnili baladu Vodník K. J. Erbena na hudbu Ant. Dvořáka. Předem měli rozděleny role: hlavní role – Vodník, dívka, matka; vedlejší role – vodní hladina, ryby v jezeře, vypravěči, fotograf, malba scén suchým pastelem. Ačkoliv byl nácvik hlavních rolí docela náročný, jelikož žáci museli hrát pantomimu, podle toho, jak četli vypravěči – ti zase museli číst správně podle toku romantické hudby, divadlo se nakonec velmi povedlo. Žáci 6. tř. ho odprezentovali žákům z 1. stupně.
M. Růžičková
Projekt Karel IV. – 7. třída
Ve středu 9. března 2011 se v sedmé třídě konal projektový den věnovaný slavnému českému králi Karlu IV.
Během celého projektového dne žáci pracovali ve dvojicích, jejich práce byla bodována a na konci dne žáci dostali podle počtu bodů známku. V první a druhé vyučovací hodině byli žáci rozděleni na polovinu. Jedna polovina třídy doplňovala za pomoci internetu chybějící pojmy do životopisu Karla IV. Druhá polovina třídy sledovala videokazetu Památná místa českých dějin – Dílo Karla IV., na jejímž základě pak žáci zodpověděli patnáct otázek. Pak se skupiny vyměnily. Třetí vyučovací hodinu žáci vyplňovali pracovní list České země za vlády Lucemburků. Čtvrtou vyučovací hodinu si žáci vybrali jeden z textů – Pověst o stavbě Karlova mostu, Počátky husitství, Jan Žižka – a zpracovali ho do formy komiksu. Pátou a část šesté vyučovací hodiny žáci vyráběli svatováclavskou korunu. Během šesté hodiny následovalo celkové vyhodnocení projektového dne. Nejvyšší počet bodů během celého dne nasbírala dvojice Vašek Černý a Vilém Vaňura (108,5 bodů ze 118 možných). Těsně za nimi se umístila Káťa Karešová a Johanka Plochá, dívky získaly 108 bodů. A třetí nejúspěšnější dvojicí byla Klára Zapadlová s Dájou Oláhovou (106,5 bodů). Ostatní žáci se také zapojili do plnění úkolů aktivně, vznikly zajímavé komiksy i velmi hezké královské koruny.
H. Zběhlíková
Napsat komentář