Projekt trval dva dny a uskutečnil se ve dnech 14.-15.3.
1.den byl výjezdový – děti navštívily divadelní laboratoř divadla DRAK v Hradci Králové a absolvovaly jeho výukový program při tvorbě vlastní loutky-javajky. Seznámily se s divadelní laboratoří, paní průvodkyně jim vysvětlila principy fungování divadla a objasnila vše co je nutné udělat proto, aby se představení mohlo odehrát. Děti se mohly vcítit do úlohy herců, režiséra, zvukaře a třeba i osvětlovače. Dozvěděly se i spoustu zajímavostí z historie divadelnictví.
2. den se uskutečnil ve třídě a navazoval na divadelní laboratoř. Děti si upevnily znalosti divadelních pojmů, podělily se o získané teoretické i praktické zkušenosti a informace. Cílem bylo prostřednictvím divadelní komunikace dovést děti k poznatkům komunikace jako takové, k pochopení její životní potřeby k dorozumění se, její rozmanitosti, možností, způsobů, účelnosti i k poznání jejího historického vývoje a technických možností.
Děti plnily praktické úkoly dle zadaných kritérií, naučily se hodnotit práci ostatních i svou, tvořivě přemýšlet ve skupině a na základě klidné komunikace vzájemně spolupracovat ke společnému zdárnému výsledku. Společně jsme dospěli i k vytvoření pravidel slušné vzájemné komunikace.
Každý člení měl ve skupině svou funkci, za kterou zodpovídal. Za konečné bodování skupiny zodpovídali všichni.
Závěrečný hodnotící dotazník i ústní hodnocení dopadlo velmi dobře. Děti ocenily netradiční a hravý způsob výuky, celý projekt se jim líbil, pracovaly s chutí a se zájmem. Dokladem toho byly i překvapené dotazy, zda již opravdu zvonilo a projekt již opravdu skončil.
Fotky z akce najdete ve fotogalerii.
Napsat komentář