+420 493 624 462
nahabru@seznam.cz
493 624 462
nahabru@seznam.cz
Goldsmith Hall
New York, NY 90210
škola otevírá v 7:30
Od pondělí do pátku
Enviromentální projekt
V pondělí 27.9.2010 na naší škole opět proběhl environmentálně zaměřený projektový den.
Děti na 2. stupni dostaly čtrnáct dní dopředu domácí úkol. Měly zjistit, kolik el. energie, plynu, nafty… za rok spotřebuje jejich domácnost a kde jsou v blízkosti jejich bydliště umístěny kontejnery na tříděný odpad — jaké a kolik. Tyto údaje se dále zpracovávaly v den projektu. Každá třída musela vypočítat celkové množství CO2 vypuštěného do ovzduší domácnostmi žáků této třídy za uplynulý rok. Nejlépe se úkolu zhostili v šesté třídě — nejvíce dětí (21) totiž doneslo vyplněné údaje. Došli zde k výsledku 421,5 tun oxidu uhličitého. V 8.B byl výsledek přepočtený na jednu domácnost podobný. Co myslíte, je to mnoho nebo málo?
Musíme si přiznat, že třídění papíru a plastů se nám ve škole zatím příliš nedařilo, a proto jsme si především zopakovali, jak odpad separovat. Dalším úkolem tedy bylo vyrobit menší nádoby na plasty a papír (z krabic apod.) — jedny pro svou vlastní třídu a další pro dvě určené třídy na 1. stupni, kde žáci dělali přednášku — prezentaci pro menší děti o třídění odpadu. Někomu se dařilo více, někomu méně. Jiné skupinky tvořily slovníček cizích slov, kde měly vysvětlit termíny jako např: ekosystém, endemit, imise, pesticidy…., další vysvětlovaly pojmy — skleníkový efekt, ozónová díra apod., některé vyhledávaly ohrožené druhy zvířat a rostlin, jejichž zástupce kreslily a popisovaly. Také se pracovalo s anglickými texty o zvířatech a luštily se tajenky s přírodovědným zaměřením. Jelikož tento den nefungoval internet, informace žáci hledali jen v knihách a encyklopediích.
Každá třída také navštívila dvouhodinovou prezentaci pana Ing. Bílka z KRNAPu, který k nám přijel z Vrchlabí. Přednáška byla (pro většinu) zajímavá — vznikem Krkonoš počínaje, květenou a zvířenou konče. Byly tu nastíněny i některé problémy, se kterými se nyní správa parku potýká. Našemu hostu velmi děkujeme.
Na zamyšlení, jak děti samy konkrétně přispějí k ochraně životního prostředí, už ve většině tříd nezbyl čas. Jistě se k tomu při dalších vyučovacích hodinách vrátíme. Věřme však, že přibude žáků, kteří třídí, a mnozí budou více motivováni k šetrnějšímu přístupu k přírodě.
Díky patří všem učitelům a žákům, kteří se na projektu aktivně podíleli.
H. Zámečníková
Napsat komentář