Základní škola Na Habru, Hořice, Jablonského 865, okres Jičín

I cesta je cíl

ikonadopis2

+420 493 624 462

nahabru@seznam.cz

493 624 462

nahabru@seznam.cz

Goldsmith Hall

New York, NY 90210

škola otevírá v 7:30

Od pondělí do pátku

Finanční gramotnost v 9. třídě

„Bohatství je pro moudrého sluhou, pro hloupého pánem.“ (Seneca)

Umět smysluplně zacházet s penězi není vlastně až tak jednoduché, jak by se mohlo na první pohled zdát. Člověk je v běžném životě vystaven značnému tlaku reklamy. Útočí na nás stále, všemi možnými způsoby (prostřednictvím televize, letáků ve schránce, e-mailů, billboardů, tiskovin, rádia, mobilních telefonů …)

Je toho opravdu hodně a neustále máme co dělat s tím, abychom odolali. Člověk, který je však finančně gramotný, dokáže úspěšně odolávat náporu reklamy a rozumně nakládat se svými finančními prostředky. Je snadné dostat se do dluhů nebo na úplné dno. A proto jsme se rozhodli ukázat žákům 9. tř., proč je potřeba rozumět penězům a být finančně gramotný, mít potřebné informace, umět s penězi zodpovědně nakládat a přemýšlet o nich, rozhodovat se, brát je vážně a zároveň si připomínat, že by neměly být naším cílem, ale prostředkem k jeho dosažení.

V rámci úvodu do tohoto složitého tématu jsme se zabývali vztahem člověka k penězům, dále historií a současností bankovek a mincí, úlohou České národní banky a Státní tiskárny cenin, ochrannými prvky bankovek. Žáci měli možnost si jednotlivé ochranné prvky prozkoumat na skutečných bankovkách. Velice zajímavá byla část výuky, kdy každý žák musel vyjádřit svůj postoj k tvrzení „Peníze kazí charakter člověka“ a doplnit jej argumenty. Žáci byli seznámení s argumentačními pravidly a celou dobu je dodržovali (Respektuji jiný názor. Vnímám jiné názory jako obohacující. Nebráním se, ale argumentuji, Neútočím, ale ptám se. Mohu změnit názor pod vlivem cizích argumentů. Pokud jde v diskuzi o názor, neexistuje vítěz ani poražený.)

Žáci během projektu pracovali velmi pěkně. Po celou dobu dodržovali veškerá stanovená pravidla a každý žák se aktivně zapojil. Žáci si právem zaslouží naši pochvalu.

Tímto tématem se budeme zabývat i v dalších hodinách občanské výchovy.

M. Růžičková, K. Fajkusová

Předchozí

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Z archivu