+420 493 624 462
nahabru@seznam.cz
493 624 462
nahabru@seznam.cz
Goldsmith Hall
New York, NY 90210
škola otevírá v 7:30
Od pondělí do pátku
Halloween ve 4.A
Ačkoliv se Halloween u nás neslaví, žáci 4.A se již druhým rokem učí anglický jazyk a k výuce angličtiny patří i alespoň částečná znalost tradicí v anglicky mluvících zemích.
V úterý 26. října, poslední den školy před prázdninami, jsme si ve 4.A naplánovali projekt zaměřený na Halloween. Právě v tento den probíhal i celoškolní Červenohnědý den, kdy měli žáci za úkol přijít oblečení v červené a hnědé barvě. První hodinu jsme se tedy počítali a fotili, ve zkratce jsme si stihli popovídat o tom, co si žáci myslí, že Halloween je, a co se při něm dělá a projekt Halloween jsme nastartovali až hodinu druhou.
Začali jsme rozdělením do skupinek, kterému předcházela výuka 4 slovíček — bat, witch, pumpkin a ghost. Děti dostaly na čelo náhodně vybranou samolepku s anglickým slovíčkem a beze slov musely zjistit, co na čele mají, a najít členy své budoucí skupiny — se stejným slovem na čele. Zbytek dne již trávily ve svých skupinách, které mezi sebou soutěžily.
Prvním skupinovým úkolem bylo strašidelné čtení. Děti dostaly článek o Halloweenu, ve kterém chyběly určité části. Ty bylo nutné vystřihnout a do textu nalepit. Následně musely článek přečíst a správně zodpovědět několik záludných otázek. Počítala se nejen rychlost, jakou byly úkoly splněny, ale také počet správných odpovědí.
Druhým úkolem bylo Halloweenské počítání. Děti dostaly záludné slovní úlohy — např. kolik snědla čarodějnice krysích nožiček za týden, které ocásky jsou levnější, jestli myší či pulčí apod. Ve skupinách se nad úlohami živě diskutovalo, vyřešit je nebylo vůbec jednoduché. Dalším matematickým úkolem bylo dokreslit čtyři obrázky týkající se Halloweenu podle osové souměrnosti.
Abychom se trochu pobavili, měli žáci také za úkol nakreslit na balonky strašidelné obličeje. Čím strašidelnější, tím lepší. Práce se jim moc vydařily.
Předposlední úkol byl zaměřený na angličtinu a práci s online slovníkem. Děti se naučily v online slovníku vyhledávat anglická slovíčka a najít vhodný český překlad. Následně musely slovíčka správně napsat do pracovního listu.
Asi nejzajímavějším a nejoblíbenějším úkolem byla stavba strašidelného hradu. K dispozici děti měly nanukové tyčky a lepidlo Herkules. Tato práce byla náročná, neboť se prokázala schopnost kooperace a také kreativita. Některé skupiny spolupracovaly od začátku na výbornou, v jiných skupinách se nejdříve projevili individualisté. Ale nakonec všichni zjistili, že pro rychlejší a lepší práci je nutné spolupracovat — úkol tedy splnil svůj cíl beze zbytku.
Na závěr dne byli vyhodnoceni vítězové, ale sladkou odměnu si nakonec odnesli všichni zúčastnění.
Tř. učitelka L. Svobodová
Napsat komentář