Proč? Tak právě tato otázka provází pravidelně snad všechny pedagogy z Habru, když se se žáky vrací z Koruny a zakazují jim zkracovat si cestu ve trávě vyšlapanou pěšinou. Vždyť je přeci na první pohled jasné, že je to tudy kratší. Ale o kolik?
S osmáky jsme k danému problému přistoupili přímo vědecky. Tahle pěšina totiž spolu s chodníkem od Koruny a chodníkem u Habru vytváří pravoúhlý trojúhelník a my se zrovna učíme Pythagorovu větu.
A tak byli jednoho krásného podzimního dne osmáci nuceni opustit své vyhřáté židle a opustit brány školy. Místo učebnice vzali do ruky metrový provázek a zbytek už byl na nich. Některé skupinky měřily délku chodníků, jiné délku pěšiny a chodníku u Habru, někteří pro jistotu vše. Výpočtem pak ověřovali délku třetí strany trojúhelníka a své výsledky porovnávali se spolužáky. Vše probíhalo pod dohledem nic nechápajících řidičů, kteří právě projížděli kolem. 🙂 Ti nejpřesnější se při měření i výpočtu trefili na metr stejně.
A protože před školou máme ještě jeden pravoúhlý trojúhelník (schválně, kdo ví kde), přesunuli jsme se po dokončení práce ještě sem, abychom si tu Pythagorovu větu náležitě zapamatovali.
Žáci pracovali skutečně se zaujetím a teď už ví, jak moc se jim to zkracování vyplatí.
Napsat komentář