Čtvrťáky v březnu čekala v přírodovědě kapitola Jaro v přírodě, a protože jsou to bystré děti, rozhodla jsem se jim dát příležitost vyzkoušet si roli učitelek a učitelů.
Dvě hodiny si pedagogové chystali pomůcky v podobě výukových plakátů a fotografií jarních rostlin a stěhovavých ptáků. Hodinu trénovali práci s žákem a psali si poznámky.
A v úterý nadešla 3. hodinu jejich chvíle. Každé skupince byli přiděleni žáčci prvňáčci a vyučování se mohlo rozjet. Prověřením pedagogického umu byl pracovní list, který žák po skončení výuky vyplnil.
Aby měla celá akce smysl, na závěr jsme si popovídali o pocitech a úskalích práce učitele.
Nejtěžší bylo oznámkovat a ohodnotit práci prvňáčka, překvapením pak to, že ne vždy žák naslouchá a je třeba mu informaci zopakovat třeba třikrát. Prvňáčky hodina bavila a naučili se, kdy začíná jaro a co s děje v přírodě.
Meziročníkové učení mělo úspěch a těšíme se na jeho opakování.