Úkol zněl pro třídu jasně – vyberte si ze sedmi nabízených cílů, zúčastněte se se zástupci ostatních tříd exkurze a následující den vytvořte obraz o lidské činnosti, kterou jste viděli a mnohdy i zažili.
Děti sedmi až jedenáctileté měly možnost poznat výrobu perlí a kozího sýra v Pěnčíně. K pekelné vůni si přičichly v kovárně nedaleko Nové Paky. Do tajemství vlády nad ohněm je zasvětil člen Hasičského záchranného sboru v Hradci Králové a do světa lékárníků se podívaly v Českém farmaceutickém muzeu v Kuksu. Krásu skla poznaly v lindavské sklárně Ajeto a ve výrobně vánočních ozdob ve Dvoře Králové. Tady si podrbaly i pejsky z místního útulku. A konečně pracovníci a studenti hotelové školy v Nové Pace je zasvětily do etikety stolování a do výroby zákusků.
Myslím, že děti z 1. stupně dokázaly, že tak úplně neplatí pořekadlo – Kdo nezažil, neuvěří. Vytvořené obrazy z navštívených míst zcela vtáhly jiné spolužáky, doslova jako stroj času, do zajímavostí práce pro potěšení lidí, ale i do úskalí pomoci jiným, ať už v psím útulku nebo u tak navenek dobrodružné práce hasiče.
Poděkování za toto cestování světem práce lidí patří autorům projektu Aleně Vackové a Ivoši Chocholáčovi, ale i všem dětem, neboť bez jejich dovedností by se projekt nemohl tak báječně vydařit.
Hana Klicperová
Napsat komentář