Arktida x Antarktida v 6.A? To byla beseda s cestovatelem, dokument od National Geographic a nakonec samostatná práce s informacemi a výroba plakátů.
Také v 7.A jsme absolvovali skvělou přednášku o expedicích, nejen na severní a jižní pól, s P. Horkým. Mimo pólů nás zaujaly také Maledivy a ztroskotané lodi v jejich blízkosti.
I v 7.B poznávali ARKTIDU a ANTARKTIDU. Ve skupinách děti staly polární výpravou a zjišťovaly z předem připravených zdrojů informace o těchto dvou místech. Co tam žije, jaké jsou klimatické podmínky…
Každá třída to pojala po svém, nás v 8.A nejvíce zaujalo plánování vlastní výpravy. Rozdělili jsme se do několika týmů dle místa a zaměření. Během plánů si každý žák vyzkoušel aspoň část výstupu v „plné výbavě“ na Mount Kirkpatrick 4528 m n. m. – nejvyšší vrchol Transantarktického pohoří. Po prezentaci jednotlivých skupin a zhodnocení projektu jsme v relaxačním režimu inuitských písní poskládali model iglú z papíru.
V 8.B se tvořilo o sto šest. Deskové hry (Mono – póly), pexeso, výukové plakáty, kvízy, pracovní listy, prezentace, básnička – to vše jsme dělali!
V 9.A jsme se nejprve seznámili s faktickými informacemi o Antarktidě a Arktidě a pak si demokraticky odhlasovali, že se vydáme na sever. Sepsali jsme soubor nutných věcí a spočítali, na kolik by nás cesta přišla. Také jsme se rozhodli blíže seznámit s kulturou Inuitů. Naším hlavním cílem ale bylo vyrobit velké iglú pro děti ze školní družiny.
A co 9.B? Na základě úterní besedy s cestovatelem a dokumentaristou Petrem Horkým tvořila 9. B plakát zaměřený na porovnání Arktidy a Antarktidy. Projektové dny však nebyly pouze o vědomostech, žáci se předvedli i v umělecké a kreativní oblasti. Na závěr jsme se i trochu protáhli a zahráli si hru.